Про маму

Мета: розширити й поглибити знання учнів про значення матері в житті людини; виховувати в них повагу та любов до матері, турботливе став­лення до неї.

                                      ХІД ГОДИНИ СПІЛКУВАННЯ

 І. Вступне слово вчителя

—   Коротке це слово — мама, але які надлюдські глибини скарбів містить воно в собі! Все її життя із серця б'є великим невичерпним джерелом безкорис­на любов до своїх дітей. Усе її життя — це терпіння, безмежна самопожертва, пробачення провин. Із доб­ра й любові створили матір.

Звучить аудіозапис пісні П. Майбороди «Рідна мати моя».

—Що  ви  уявляєте,   коли  вимовляєте  слово «мама»? (Ніжні руки, теплі, ласкаві слова, при­вітне обличчя, радість у домі, смачну їжу, солодощі,
чистий одяг)

—То ви любите своїх мам? А за що? (За те, що вони є; за те, що вони нас жаліють; за те, що вони мами.)

—Мати... Це перше слово, яке з радістю та ус­мішкою вимовляє дитина. Мама... Це те слово, яке найчастіше повторює людина у хвилини страждання і горя. Матерів мільйони, і кожна несе в серці любов.

 Матері прекрасні, коли підносять дитину до гру­дей. І кожний із вас скаже: «Найкраща мати — моя, бо безмежна її ніжність ».

Якби люди навчилися берегти доброту, ніжність і любов, що випромінюють серця матерів, усі на на­шій планеті були б щасливими.

II.     Бесіда

—Які загальні якості є у всіх на світі мам?

—Якими словами ви зустрічаєте маму, коли вона звідки-небудь повертається?

—Як мама зустрічає вас після розлуки?

—Розкажіть про найдорожчий для вас мамин подарунок.

—Розкажіть, як мама переживає за вас, коли ви хворієте або у вас якісь проблеми.

—Чи переживаєте ви за маму, коли в неї трудно­ щі або вона хворіє?

—Уявіть, що ви приходите додому, а мама сум­на, у неї поганий настрій. Які слова треба дібрати, щоб утішити її, допомогти їй?

III.   Творче завдання «Мамина посмішка»

Учитель просить учнів висловити словами те, що вони відчувають, коли мама усміхається. Напри­клад: радість, ніжність, заспокоєння, щастя, тепло іт. ін. Усі ці слова записуються на дошці. Потім учні, працюючи у групах або індивідуально, складають гімн маминій усмішці й кожний малює свою маму.

IV.    Робота з прислів'ями

■ Святе слово — рідна матір.

■ За науку — цілуй маму в руку.

■ Шануй рідну неньку — буде тобі скрізь гла­денької

■ У дитини заболить пальчик, а в матері — серце.

V.     Творче завдання «Образ мами»

Учитель пропонує учням скласти збірний образ мами. По рядах він пускає три невеликі аркуші папе­ру (по аркушу наряд), які учні, заповнивши, скру­чують у вигляді сувою.

Кожний має відповісти на одне запитання: що я найбільше люблю у своїй мамі?

По закінченні роботи вчитель читає написане. Виходить збірний образ мами, який учитель, підби­ваючи підсумки, коментує.

 

VI. Заключне слово вчителя

— Завершити годину нашого спілкування мож­на словами Яреми Гояна: «Материнський образ яв­ляється дітям з любові, встає із сивих туманів віків, із синяви неба і золотавих надвечір'їв, з вишневого цвітіння і калинової задуми. То випливає на небо нашої вічності одне-однісіньке слово, як сонце, — Мати! — і купається в сльозі, й відроджується зі сльози, і світиться в сльозі, веселковими барвами дитинної ніжності: Мати, Мама, Мамунця, Маму­ня, Мамуся, Мамця, Мамочка, Мамонька, Матінка, Матіночка, Матуся, Матусенька, Ненька, Неня, Не­нечка...»